Reglas Caseras: Adaptación de Conjuros

Sigue una adaptación –en inglés, me temo– de uno de los conjuros de D&D 3-5 / Pathfinder al sistema que usaremos. Más que nada para que se vea los pocos cambios que hay.

Original

Armor of Darkness
School
Abjuration [darkness]; Level darkness 4
Casting time 1 standard action
Components V, S, DF
Range Touch
Target Creature touched
Duration 10 minutes/level
Saving throw Will negates (harmless); Spell Resistance Yes
Description This spell envelops the target in shadows that can, if you desire, conceal the creature’s features. It grants the recipient a +3 deflection bonus to Armor Class (+1 for every 4 caster levels, to a maximum bonus of +8). The subject can see through the armor and gains darkvision to 60 feet. The subject gains a +2 bonus on saving throws against any holy, good, or light spells or effects. Undead creatures under the effect gain +4 turn resistance.


Versión retocada

Armor of Darkness
School Abjuration [darkness]; Level 3 [exotic; Drendarii]
Casting time 1 standard action
Components V, S
Range Touch
Target Creature touched
Duration 10 minutes/level
Saving throw Will negates (harmless); Spell Resistance Yes
Description This spell envelops the target in shadows that can, if you desire, conceal the creature’s features. It grants the recipient a +3 deflection bonus to Armor Class (+1 for every 4 caster levels, to a maximum bonus of +8). The subject can see through the armor and gains darkvision to 60 feet. The subject gains a +2 bonus on saving throws against any light spells or effects as well as any checks to hide.
Diminished: +2 AC fixed, infravision 15 feet, no save / skill bonus
Heightened: 12 hours duration


La pérdida de los efectos de muertos vivientes le hace perder un nivel de dificultad, y eso es culpa mía. El resto es adaptación del sistema. Pierde “Darkness 4” porque en Arcana no hay magia de dioses ni de mortales (la magia es magia), gana “Exotic” porque es un conjuro muy raro –poco conocido y que utiliza la magia de maneras extrañas– y “Drendarii” indica que los que estan asociados a su Iglesia tienen los conocimentos necesarios para aprender el conjuro como si “sólo” fuera difícil. Como no hay magia divina, el amuleto [DF] no tiene sentido.

Lo único que queda añadido es la descripción “Diminished” y “Heightened” que son modificaciones que se le pueden hacer al conjuro –una vez se conoce y se tiene fresco en memoria– para usar menos y más [respectivamente] energía mágica al lanzarlo. En este caso, si se lanza como un conjuro n2 se pierde buena parte de la protección mágica y la visión nocturna –y todo el bonificador por oscuridad–, pero si se lanza como un conjuro de n4 dura mucho más.

Claro como el chocolate, ¿no?